Jdi na obsah Jdi na menu
 


Reinkarnace mojí ČZ 175

26. 7. 2010

Po 6-tém srazu PAvíků ve Lhotce u Mělníka jsem konstatoval, že Čezety 175 472/487 jsou poměrně opomíjeným druhem. Pokud dobře vzpomínám, tak na srazu byly dvě - Fandova a růžová Markétka.

Je to škoda, motorky to nejsou špatné. Co do spolehlivosti třeba Fandova Babča 472/1972 za pět let zazlobila jednou a motor to má jěště nepůlený.

Jsem taky majitelem Čezety 487/1986. Dostal jsem ji k 17-náctinám od otce, ale po několika karambolech jsem přesedl na auto abych se po letech vrátil do jedné stopy. Takže se píše léto 2010 a po koupi baráku na vesnici mám najednou obrovskou dílnu a po srazu PAvíků i chuť. Vedra si dali pauzu a tak jsem využil deštivého počasí a vytáhl čízu ze stodoly.

Obrazek

24.7.2010 -  Jako první jsem se pustil do elektriky. Komunistický kabely k hlavnímu přepínači zpuchřely, v motorce nebyla jediná pojistka a leckde byly stopy po tavení izolace. Na Jawamánii jsem stáhnul schéma a zavřel se v dílně. Rádio BEAT mi celkem hlasiátě hrálo do ouška... no prostě paráda. Natahal jsem nový kabely ke sduženýmu přepínači a popřepojoval bordel na krku.

Obrazek

25.7.2010 - dnes jsem se pustil do elektriky kolem baterky. Švejk promine, ale Číza potřebovala transplantaci - cívku. Hrdým dárcem se stal Pionýr ... Našel jsem i relátko, z Rakety vzal baterku a zkusil našlápnout - jiskra nikde.

Obrazek

26.7.2010 - takže kabely proměřeny - na kladívko šťáva jde, vyčistit kontakty.. šláp a JISKRA !!! URÁÁÁ. Vypláchnout nádrž od desetiletýho benzínu, namordovat jí jedním šroubem ńa kostru, najít filtříček, nalít a nacupovat benzít a GO ! na první šlápnutí. Hodná - tak ji jdu umejt. Ale co to - opětovný start se nedaří.Proměřuju baterku a je skoro kaput. POmalu se sbírá a já pátrám. Jelikož na poprvé dobíjení fachčí, pojistka OK a nikde nic nesmrdí jdu po relátku. Jasně, zůstalo přilepené. Je to z dob, kdy jsem se potýkal s dobíjením na Raketě.

Obrazek